18, octubre, 2022
La diputada Tania Marí ha denunciat aquest matí la situació del servei de patologia dual de l’Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera i ha criticat la consellera Patricia Gómez “pel seu desconeixement i la falta de sensibilitat de la realitat que pateixen aquestes famílies, les quals vostè s’ha negat a atendre formalment i que necessiten solucions”.
Seguidament, la popular ha demanat l’ampliació dels serveis de patologia dual d’Eivissa i Formentera amb una unitat d’ingrés: “fa més de deu anys que la reclamen, i vostè avui té el pressupost per fer-ho. Els experts defensen que els recursos d’aquesta especialitat han de ser accessibles, mentre que el seu Govern paga deu places a Mallorca per als pacients de les Pitiüses. No té res d’accessible: llistes d’espera per a un ingrés d’entre set i vuit mesos i, si aconsegueixes plaça, el malson de les famílies amb costs de trasllats, visites i complicacions en les sortides de cap de setmana dels pacients”.
Marí ha recordat que “es necessiten 15 places per a la viabilitat d’un centre d’aquestes característiques i Consell i ajuntaments estan disposats a pagar-ne les cinc restants per tal que s’aconsegueixi. La unitat d’ingrés és vital per al tractament i recuperació dels usuaris, que han de lluitar contra l’addicció i la malaltia de forma conjunta”.
“Aquestes famílies es senten discriminades i excloses. Lluiten per poder incorporar els seus fills en societat, necessiten serveis integrals i integradors. Cada més que retardin aquest recurs, les estan condemnant a l’abandonament i la desesperança. No necessiten la seua compassió sinó la seua ajuda ja”, ha conclòs.
